Onze school

Katholieke basisschool Achel

Over de school

Basisschool de Achellier is een katholieke basisschool met 2 vestigingen. De hoofdlocatie is gesitueerd in Achel dorp aan de Grevenbroekstraat 9 en bevat volledig kleuteronderwijs en lager onderwijs.

De andere locatie gevestigd in Achel Statie aan de Berkenstraat 2 bevat volledig kleuteronderwijs (2 klassen) en klas 1 t/m 4 van het lager onderwijs.

BS De Achellier is onderdeel van Katholiek Basisonderwijs Hamont-Achel vzw (K.B.H.A. vzw).

Wil je meer weten over onze school? Download dan de schoolbrochure of neem contact met ons op.

Katholieke basisschool Achel

Over de school

BS De Achellier is onderdeel van Katholiek Basisonderwijs Hamont-Achel vzw (K.B.H.A.vzw).

Ons logo

De betekenis van onze boom

Ons logo

De betekenis van onze boom

De kruin van de boom bestaat uit enkele leerlingen die elkaars handen vasthouden, het samen leren, samen groeien. Hierbij doen de bollen dus, naast de representatie van bladeren, ook dienst als handjes en hoofdjes. De takken die alles verbinden kunnen gezien worden als boeken, computers, … dragers van kennis.